Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Självförtroende :)

Av isabell - 5 april 2013 23:18

I dagsläget ligger fokus på att stärka Zambas självförtroende. tyvär har jag lyckats skapa en osäkerhet när jag inte är hos Zamba. Detta är nånting som jag tycker är svårt att öva på, så om någon har tips mottages dem mycket tacksamt.

vi har iaf kört "hussök" idag. jag tror att jag mest skapade förvirring hos zamba. Gav för mycket hjälper istället för att låta henne jobba. Hon ger ju aldrig upp i sökandet och jag vet det så himla väl. lik förbannat ska jag skapa frustration genom synretning osv för jag själv blir osäker om hon "misslyckas". jag måste arbeta på att bli mer passiv och låta henne sköta sej själv.


Problamatiken med osäkerheten har gått väldigt långt och vet inte hur jag ska styra upp det igen. När vi fick Nino började Zambis tugga sönder saker när hon var ensam hemma (eller med Nino då). från att varit hemma själv 4 h per dag kunde hon inte vara ensam 10 min ens. När johnny och jag sedan flyttade isär tänkte jag avvakta med ensamträningen, till hon lärt sej vart nya hemma är och bygger upp en trygghet här. Jag vet helt ärligt inte vad som är rätt och fel.

Problemet som nu kommit iaf att all trygghet sitter hos mej. Hon är orolig  hemma hos johnny, vilar på helspänn (om ni förstår hur jag menar) och piper efter mej vid dörren. jag har ännu inte börjat ensamträna henne, för jag är orolig att skapa en större stress och oro. Jag vet att seperationsångest är ett "farligt" ord i hundvärlden, men det är precis så det känns, all trygghet vilar hos mej! Som många av er vet har jag kämpat som en gnu för att få min och zambis relation så stark som möjligt, och förmodligen har jag behövt henne väldigt mycket vid J och min seperation, och Zambis har behövt mej likamycket. Jag vet bara inte hur jag ska rätta till det här :( jag vill att hon ska kunna vara hos dagmatte/husse utan att vara stressad och olycklig :( Hjälp!

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabell - 2 november 2013 19:45

  Älskar varandra mest i världen.   Kollat vatten Nivån       Avlidit!     Badat med en från frankrike.   Hundrusets motionslopp       Dragit in pengar genom att arbeta.       Varit övningekipage för agill...

Av isabell - 12 maj 2013 17:38

Goddagens :) länge sedan en uppdatering så ska väl beskriva min vecka :)   I söndags var jag och anna och tränade lydnad på klubben, gick utmärkt men jag har många moment att fixa till. men har ju hela sommaren på mej, så ingen stress med det. vi...

Av isabell - 4 maj 2013 15:09

Kontakt hälsning : tar kontakt själv eller besvarar kontakt försök Kontakt sammarbete: Följer med villigt, engagerar sej i testledaren Kontakt hantering: Accepterar, svarar med kontaktbeetende Lek Lust: Startar långsamt, blir aktiv, leker Lek...

Av isabell - 6 april 2013 21:28

Idag har varit en glidar dag...lagt 3 spår. Gick sådär. min snutta vill gärna vittra fram klövarna^^ men stundtals så visste hon var hon höll på med :) har sagt att vi ska köra lite oftare :) är bara en sån där "bildbomb" idag för finns inte så mycke...

Av isabell - 31 mars 2013 21:00

morgonen började med sök. gick hyfsat, är ju fortfarande skallet som inte riktigt sitter, annars är hon verkligen kanonduktig :) lägger in en liten film från 1 skick :)     Efter Söket var det dags för en påsk mi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards