Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Glider lite

Av isabell - 26 mars 2013 21:02

jätte länge sedan jag uppdaterade min blogg. lite händer det ju faktiskt trotts allt.


Joggning, inställd pga joggningskada. har fortfarande ont i min töntiga fotled. snön är dock snart borta så hoppas ju att man kan börja använda spåret. Zamba känner sej sugen. Ska även börja dra lite däck har jag tänkt, men vet inte alls hur långt man börjar dra/tyngden osv. jätte svårt att vara nybörjare på detta tycker jag :/ har iaf att välja på Gocartdäck eller vanliga däck, så kanske ska fjanta lite med knappt nån tyngd alls, även om jag tror snutten är redo för det.    


Sök. Sök är vårt rätta element. Hon är super duktig, hon hittar oftast snabbt, hittar hon inte så slutar hon aldrig söka, vilket är helt fantastiskt :D dock börjar det bli varmt för henne nu, och mycket vätska behövs för min skallhund, vilket kan ställa till det lite sista skicket, även om hon dricker emellan så käkar hon snö osv, men får helt enkelt ta bättre vätskepauser. Skallet går iaf framåt, även om det inte är ihållande ännu är det verkligen på god väg. vårt svåraste moment är helt klart skogslydnaden. Sök är fantastiskt jäkla roligt, och ett ypperligt sätt att kasta sej i cirklar i kopplet och frustrationsskälla. vet inte riktigt hur jag ska ta itu med det problemet. försöker ju chilla ner henne men det funkar inte :) ska prata med instruktören om detta nästa tillfälle :)  


Lydnad. Lydnaden är nånting jag minskat ner på supermycket. eftersom lydnaden tyvär skapade oerhörd konflikt oss emellan har jag backat flera steg, och tränar på ett mycket skojigare sätt. Jag tappade mycket av mitt skoj i träningen, blev för alvarligt och satte krav vi inte var redo för, utan att jag märkte det. I dagsläget har jag dock en fruktansvärt arbetsvillig hund igen, och det gör mej oerhört glad. vi är iaf påväg framåt igen, med en starkare relation än någonsin. Så förhoppningsvis kan vi tävla om ett par månader igen :)  



Zsamba startade också sin första dag som hjälpinstruktör i måndags.

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabell - 2 november 2013 19:45

  Älskar varandra mest i världen.   Kollat vatten Nivån       Avlidit!     Badat med en från frankrike.   Hundrusets motionslopp       Dragit in pengar genom att arbeta.       Varit övningekipage för agill...

Av isabell - 12 maj 2013 17:38

Goddagens :) länge sedan en uppdatering så ska väl beskriva min vecka :)   I söndags var jag och anna och tränade lydnad på klubben, gick utmärkt men jag har många moment att fixa till. men har ju hela sommaren på mej, så ingen stress med det. vi...

Av isabell - 4 maj 2013 15:09

Kontakt hälsning : tar kontakt själv eller besvarar kontakt försök Kontakt sammarbete: Följer med villigt, engagerar sej i testledaren Kontakt hantering: Accepterar, svarar med kontaktbeetende Lek Lust: Startar långsamt, blir aktiv, leker Lek...

Av isabell - 6 april 2013 21:28

Idag har varit en glidar dag...lagt 3 spår. Gick sådär. min snutta vill gärna vittra fram klövarna^^ men stundtals så visste hon var hon höll på med :) har sagt att vi ska köra lite oftare :) är bara en sån där "bildbomb" idag för finns inte så mycke...

Av isabell - 5 april 2013 23:18

I dagsläget ligger fokus på att stärka Zambas självförtroende. tyvär har jag lyckats skapa en osäkerhet när jag inte är hos Zamba. Detta är nånting som jag tycker är svårt att öva på, så om någon har tips mottages dem mycket tacksamt. vi har iaf kö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards