Alla inlägg under januari 2013

Av isabell - 7 januari 2013 15:15

Idag var det dags för plumsarna att ge sej ut på joggingrunda för första gången sen sjukdom.

Försöker mjukstarta som bara den, men det är så otroligt svårt att veta vad mjukstarta är.

idag joggade vi C.a 1.5 km och gick 2. jag vet inte om jag överdrev längden, lillan var helt utslagen när vi kom hem. (så jäkla svårt att veta!)

Jag försöker använda kommandon, vänster,höger,sakta,fram, stanna. DEt funkar "ibland".

Jag tror det är svårt för mej och Johnny att springa ihop i dagsläget, då jag upplever att zamba inte blir motiverad, utan snarare distrherad av honom. hon måste lära sej kommandona och jag tror inte hon kan göra det när Nino är med.

Vilket känns ganska trist. då det är roligare att springa två, men johnny har ju fullt upp med att lära Nino samma sak, så förhoppningsvis dröjer det inte länge innan vi kan köra ihop igen :)



Av isabell - 6 januari 2013 15:00

Öppen träning i Guldhunden Arena.

Zambas första lydnadsträning efter kalciumförgiftningen.

Linförigheten funkar bra, men måste bygga upp ett starkare fokus på mej. Det händer att hon bryter för att kolla in andra hundar/rörelser osv. Jag måste arbeta hårt på att få henne att söka min bekräftelse.

Vet inte om jag är galet ute, men det känns som det är enklare att få henne arbeta "för min skull" än att "bygga upp förväntan". Låter kanske galet, men jag upplever att hon har ett större intresse av att "behaga mej" än att leka med ankisen. (egocentrisk?^^)


Läggande under gång ger ett snabbt läggande, men använder fortfarande DK (vänder kroppen) vilken jag snart måste få bort, för jag är rädd att det börjar bli en onödig vana, från min sida.


Ställandet måste jag tillbaka på ruta 1, hon förstår inte öht vad jag vill att hon ska göra, och tror jag blivit lat/hemmablind och lyckas inte få till kort och korrekt "gör det här". Ska se om Ellen kan få pli på mej idag^^ jag tvivlar även på att hon kommer stanna, så klumpar till det varje gång.


Inkallningen är perfekt, förutom att hon gärna hoppar på mej vid avslut, samma problem som vid hoppet. visst, det är kanon med en positiv hund, men jag är rädd att även det har blivit en "vana"


Apporteringen är ju vårt största hinder, hon greppar den, men hon försöker typ "råka spotta ut den med tungan" ännu, och det blir ju tyvär "tuggar"


Platsliggningen känns osäker, måste jobba på att få ner hennes haka i backen, samt få henne att ligga kvar tills hon får kommando.


Underbnart att träna igen iaf :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards